Olipa kerran Humak

Olipa kerran Humak
Milla Ruuskan ja Julia Turpeisen suunnittelema tapahtumabanneri

Meillä uusilla yhteisöpedagogi- ja kulttuurituottajaopiskelijoilla opinnot alkoivat vauhdilla, kun saimme ensimmäisen yhteisen projektin hoitaaksemme. Tehtävämme on suunnitella ja toteuttaa tutustumistapahtuma Turun Humakin opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Yhteisen projektin tarkoituksena on paitsi opetella yhteistyötä toisen koulutusohjelman opiskelijoiden kanssa, myös harjoittaa ryhmäviestinnän taitoja sekä testata ja kehittää omaa osaamistamme tarttumalla toimeen heti opintojen alussa.

Aloitimme projektin päättämällä yhdessä tapahtuman muodosta ja teemasta. Päätimme järjestää bileet satuteemalla. Päivämäärä, 26. lokakuuta, meille annettiin valmiiksi.

Jakauduimme seitsemään eri projektitiimiin joihin kaikkiin nimettiin projektipäälliköt, jotka keskenään opettajan avustuksella neuvottelivat tiimeilleen mieleiset vastuualueet. Projektipäälliköt yhdessä ovat myös vastuussa tapahtuman järjestämisen sisäisestä viestinnästä. Esittelen tässä ja tulevissa kirjoituksissa lyhyesti jokaisen projektitiimin ja heidän tehtävänsä. Viestinnän opettaja Anna Pikala ohjaa ja auttaa meitä tapahtuman järjestämisessä.

Olipa kerran Humak – Markkinointitiimi

Olipa kerran Humak
Olipa kerran Humak -tapahtuman markkinointitiimi. Kuvaaja: Aarni Lehto

Me markkinointitiimissä aloitimme keksimällä tapahtumalle teemaan sopivan nimen, Olipa kerran Humak. Tämän jälkeen teimme markkinointisuunnitelman ja jaoimme oman tiimimme vielä kolmeen pienempään tiimiin, jotta tehtävät jakautuvat tasaisesti ja kaikki tulee hoidettua ajallaan.

Pikkutiimit jaoimme niin, että jokaiseen tuli yksi henkilö, jolla on aiempaa kokemusta tiimin toteuttamista tehtävistä, jotta hän voi opettaa näitä taitoja muille tiimissä oleville. Halusimme siis maksimoida myös vertaisopettamisen määrän projektissa omalta osaltamme. Tämä on ollut mahtava ratkaisu!

Markkinointitiimin tehtäviin kuuluu mm. flyereiden ja muun markkinointimateriaalin suunnittelu ja toteutus, tapahtuman markkinointi sosiaalisessa mediassa (Facebook-tapahtuma ”Olipa kerran Humak”, sen päivitys ja ylläpito) sekä esimerkiksi markkinointitempaukset kampuksella ja TKI-keskuksessa, jotta mahdollisimman moni opiskelija ja henkilökunnan jäsen olisi tietoinen tapahtumasta ja tuntisi olonsa tervetulleeksi.

Olemme myös vastuussa näiden blogitekstien kirjoittamisesta. Blogin avulla haluamme paitsi markkinoida tapahtumaa, myös kertoa tapahtuman järjestämisestä kokemuksena teille muille.

Ulkoisen viestinnän tiimi

Ulkoisesta viestinnistä vastaava tiimi sai vastuukseen lukukauden avajaisissa tapahtumaa markkinoineen, toiminnallisen tuokion järjestämisen sekä tapahtumaa koskevat tiedotteet, jotka julkaistaan sekä ennen, että jälkeen tapahtuman.

Toiminnallinen tuokio sisälsi koko yleisöä osallistaneen sadutuksen, jossa tiimin ohjaamina kehiteltiin kolme erilaista satua tulevaan tapahtumaan liittyen. Sadutuksen lisäksi satuhahmoiksi pukeutuneen tiimin ohjaamana virittäydyttiin jo biletunnelmaan harjoittelemalla musiikin tahtiin erilaisia tanssiliikkeitä. Nauruntyrskähdyksiltä ei voinut tässä välttyä.

Tiimi arveleekin itse tapahtuman olevan vähintään yhtä hauska ja vaiherikas kuin toimintatuokiossa syntyneet kertomukset. Tuokion ohjaamisessa mukana ollut Hanna Nurmi kertoo, että tuokion pitäminen oli kivaa ja huippua, koska yleisö osallistui hyvin ja kaikista huokui hyvä fiilis.

3 viikkoa h-hetkeen

Aurajoki
Aurajoki on Turun sydän. Kuvaaja: Milla Ruuska.

Tänään keskiviikkona on tasan 3 viikkoa itse tapahtumaan! Jokaisessa tiimissä tehdään kovasti töitä, jotta lopputuloksena olisi hauska, satumainen ilta Turun Humakin väelle. Kerromme myöhemmissä kirjoituksissa esimerkiksi muiden tiimien kuulumisia, tapahtuman järjestämisessä kohdattuja haasteita sekä tietoa yhteistyökumppaneistamme, joten pysy kuulolla ja seuraa tiedotusta myös Facebookissa.

Kirjoittaja

Tiia Tiirikainen, markkinointitiimin projektipäällikkö
Ensimmäisen vuoden opiskelija Turun Humakin kampuksella
Kuvissa markkinointitiimin toteuttamasta tapahtumaa markkinoivan videon kuvauksesta.
Ryhmäkuva: Aarni Lehto
Maisemakuva: Milla Ruuska

Julia Turpeisen ja Milla Ruuskan suunnittelema ja toteuttama mainoskuva tapahtumasta.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *